Tankönyv: Life Advanced
Tantárgyi célok:
A diákok idegen nyelven megszerzett kommunikációs készségeinek továbbfejlesztése, erősítése és egy magasabb nyelvi szintre emelése. Az egyik fő célunk, hogy a rendelkezésünkre álló eszközökkel és különféle módszerekkel hozzásegítsük a diákokat ahhoz, hogy a nyeltanulásban örömet leljenek és hogy úgy tekintsenek az idegen nyelvvel való foglalkozásra, mint egy életen át tartó folyamatra. Az érettségi vizsgára és a különféle típusú nyevvizsgákra felkészítő specifikus feladatokkal segítjük őket ahhoz, hogy ezeket a vizsgákat sikeresen tehessék le a jövőben. Azon hagyományos órák során, ahol a tankönyv tematikáját követjük a négy nyelvi alapkészség (beszédkészség, beszédértés, szövegértés és írás) integrál fejlesztése történik.
Ezen túl az óráknak az is célja, hogy akár olvasmányokon (regények, novellák, újságcikkek), akár az angolszász kultúrán (filmek, történelem, viccek, szokások stb.), akár a diákok egyéni érdeklődésének megfelelő témákon keresztül megismertessük velük a nyelvtől elválaszthatatlan társadalmi és kulturális közeget. Ez által élőbbé és kézzelfoghatóbbá téve számukra az angol nyelvet. Az idegen nyelven történő magabiztos és választékos véleménynyilvánítást is erősítjük. Ezen eszközökkel motivációjukat növelve a nyelvhasználat olyan területeibe is betekintést kaphatnak, amelyre a könyves órákon nem nyílik lehetőség. Ez nem csupán érdeklődésüket növeli, hanem nyelvi szintjüket is fejleszti és ezen túlmutatóan személyiségüket is sokszínűbbé teszi.
Tananyag:
Life Advanced
http://www.ngllife.com/sites/default/files/Life_Advanced_TOC_SB.pdf
Az eredményes teljesítéshez szükséges tanulói tevékenységek:
• együttműködő, aktív részvétel az órákon
• otthoni tanulás felkészülés
• a házi feladat rendszeres elkészítése
• a beadandó írásbeli feladatok határidőre való elkészítése
• felkészülés beszámolókra, előadásokra
• az adott tanagyagban való jártasság
Számonkérés, értékelés:
Az írásbeli számonkérés formái: a tankönyv leckéihez kapcsolódó témazáró tesztek, szódolgozatok, fogalmazások, nyelvtani röpdolgozatok és szövegértési feladatok. A szóbeli számonkérés formái: előadások adott témakörből, illetve szabadon választott témában. A félévi és év végi értékelést a dolgozatok, szóbeli feleletek, kiselőadások és a beadott írásbeli munkák eredményei, a házi feladatok elkészítése és az órai munka összessége adja, figyelembe véve az egyéni képességeket. Az új 3+1 struktúra szerint heti négy angol órából egyen angol kommunikációs foglalkozás keretén belül a diákok a praktikus, hétköznapi pszichológiával ismerkedhetnek meg, amely az angol gyakorlásán kívül lehetőséget biztosít arra, hogy érzelmeink, gondolkodási és döntési folyamataikba bepillantást nyerjenek, és jobban megérthessék önmaguk és mások működését. Kevés elméleti és sok gyakorlati foglalkozáson keresztül fedezhetik fel, hogy milyen rejtett mechanizmusok vezérlik hétköznapi viselkedésünket, és hogy lehetünk tudatosabbak és hozhatunk számunkra jobb döntéseket. Ehhez kapcsolódóan felfedezhetik, hogy számukra milyen tanulási technikák segítenek a legjobban, hogy hatékonyan tudjanak anyagot elsajátítani.